sunnuntai 2. heinäkuuta 2017

Maailmalle

Tämä on ajastettu postaus ja tällä hetkellä istun itse Riikan lentokentällä odottelemassa jatkolentoa Saksaan. Paluulippua ei ole ostettu, mutta takaisin tulen kuitenkin hieman koulujen alun jälkeen.

Mitä ihmettä? Mitä teen lähes kaksi kuukautta Saksassa, entä miten Assin käy? Lähdin tosiaan loppukesäksi Saksaan tallitöihin. Koska olen poissa niin vähän aikaa, ei olisi ollut mitään järkeä ottaa Assia mukaan. Se on heinäkuun ja elokuun ylläpidossa sen vuokraajalla ja se pääsee parhaillaan lähes jokapäiväiseen valmennukseen. Vuokraaja saattaa myös kilpailla sillä, joten Assi on varmasti huippukunnossa kun palaan takaisin Suomeen. Siihen suuntaan minulla on täysi luotto ja oikeastaan ainoa vaatimus oli, että Assilla hypätään kerran viikossa. Toiveena esitin, että hevonen palautetaan minulle ehjänä. Muuttostressiä Assille ei aiheudu, sillä se saa asua nykyisellä kotitallillaan koko ajan.

Assin jättäminen Suomeen muutamaksi viikoksi oli toki vaikea päätös ja se oli ainoa syy, miksi hetken jouduin miettimään lähtöä. Päätin kuitenkin, että minulla on sen kanssa niin paljon aikaa vielä yhdessä (toivottavasti) että noin seitsemän viikkoa poissa tekee molemmille vain hyvää. 

Otin koneen matkalle toki mukaan, joten joitain postauksia saattaa olla luvassa. Kovin yksityiskohtaisesti en viitsi työstäni kertoa (esimerkiksi työnantajaa), mutta yleisesti saatan jotain hommista kirjoitella. Blogin Instagram-tiliä pyrin herättelemään henkiin ja postaamaan sinne materiaalia vähän useammin. Lisäksi minulla on pari erikoispostausideaa joita olen jo hieman aloitellut, joten aivan kuollut blogi ei toivottavasti ole. 

Vapaa-ajan määrästä en ole yhtään varma, ja muutamat vapaatunnit kuluvat varmasti melko tehokkaasti opiskellessa yhteiskuntaopin ja englannin ylppäreihin. Abivuosi alkaakin mukavasti työnteon merkeissä ja koulun aloitan näillä näkymin viikkoa muita myöhemmin. Ensimmäinen viikko tosin on suurimmaksi osaksi kurssien aloitustunteja jotka koostuvat kurssien sisällön kertomisesta. Abivuonna palkitaan onneksi kahden vuoden uurastus, ja kursseja minulla on erittäin vähän. Muutama kertauskurssi, pari kirjoitettavien aineiden kursseja ja lisäksi kurssikertymää täyttämään joku hassu sosiaalipsykologian ja englannin puhekurssi. 

Kun olen selvinnyt reissusta kotiin, ajattelin kirjoittaa pidemmän kokoavan postauksen heppahommista ulkomailla: mistä töitä voi löytää, mitä työni sisälsi ja yleensä omia fiiliksiä kesästä. Kiinnostaisiko tällainen? Entä onko joku lukijoista työskennellyt ulkomailla tai harkinnut lähtevänsä joskus maailmalle?

Kotona minua odottaa toivottavasti entistäkin taitavampi pikkuheppa!

2 kommenttia:

  1. Pidempi kooste postaus reissusta kiinnostaa ehdottomasti! Kiinnostaa ulkomailla työskentely, muttei ole ajankohtainen iteselle.

    Toivottavasti reissussa on hauskaa ja opit uutta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista, koostetta ehdottomasti tulossa :)

      Poista